.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزيده سرمقاله‌ روزنامه‌هاي امروز

روزنامه‌هاي صبح امروز ايران در سرمقاله‌هاي خود به مهمترين مسائل روز كشور و جهان پرداخته‌اند كه برخي از آنها در زير مي‌آيد.

رسالت: اسلام ستيزي توطئه‌اي از سر عصبانيت غرب

«اسلام ستيزي توطئه‌اي از سر عصبانيت غرب» عنوان سرمقاله‌ روزنامه‌ رسالت به قلم محمد مهدي انصاري است كه در آن مي‌خوانيد؛ موج گرويدن به اسلام در ميان ملت‌هاي گوناگون پديده‌ تازه‌اي نبوده و نيست اما اين روند در چند دهه اخير در جوامع غربي و اروپايي به گونه‌اي بوده كه از "اسلام" به عنوان پر سرعت‌ترين دين در حال رشد ياد شده است. اشتياق روز افزون زنان و مردان به اسلام در همه جوامع در طول قرون و اعصار به چشم مي‌خورد. بسياري از فلاسفه و انديشمندان و خاور شناسان اروپايي نيز از قرن 19 به بعد به مقام عالي و استثنايي پيامبر عظيم‌الشان اسلام و آموزه‌هاي متعالي دين محمدي(ص) اذعان داشته‌اند.

برخي متفكرين برجسته غرب كه از دايره انصاف دور نيفتاده‌اند همچون ادوارد براون، ولتر، راجرسون، آلفونس دولامارتين، پروفسور سديلو، آدريان رولاند و ديگران در نوشته‌ها و گفته‌هاي خود سر تعظيم در برابر اسلام، قرآن و پيامبر خاتم كه به واقع موسس بزرگترين امپراتوري معنوي بوده فرودآورده‌اند. همه اين افراد به نياز غرب به اسلام معترفند چرا كه در طول قرون متمادي، تمدن و فرهنگ اسلامي توانسته در دنياي مسيحي نفوذ كند و تاثيرات مختلفي را در حوزه علم و دانش، صنعت، فلسفه، نجوم و پزشكي بر جاي بگذارد. به عبارتي درخشش تمدن اسلامي بود كه باعث بيداري ملل مغرب زمين و مبدا تحول و انقلاب علمي و صنعتي كنوني شد.

"ساموئل هانتينگتون" نخستين بار مسئله برخورد تمدن‌ها را مطرح كرد و هدف وي از طرح اين مسئله برخورد تمدن غرب با تمدن اسلامي قلمداد شد به اين معنا كه در آينده برخورد اصلي ميان اين دو تمدن شكل خواهد گرفت، در حالي كه نظريه پردازان ديگر بر اين باورند كه اين دو تمدن به يكديگر نياز دارند و با همكاري و نزديكي روابط مي‌توانند دنياي جديدي بر اساس همزيستي مسالمت آميز و توام با صلح و آرامش بسازند.

اين متفكران در آثار خود بارها مسئله نياز غرب به اسلام را عنوان كرده و افزوده‌اند نگرش‌ها و باورها نسبت به دين اسلام و مسلمانان بايد تغيير كند و راه دوستي، هماهنگي و همكاري را در پيش بگيرند، در غير اين صورت به شكست خود اعتراف كنند و در مقابل اسلام سر تعظيم فرود آورند.

با وجود آن همه حوادث و مصائب گوناگوني كه اسلام پشت سر گذاشته و به رغم مشكلاتي كه قدرت‌هاي بيگانه در مسير اسلام ايجاد كرده و مي‌كنند، اشتياق و تمايل مردم به اسلام در همه جوامع اعم از غرب و شرق به چشم مي‌خورد. ضرر و زيان‌هاي تهاجم‌هاي فرهنگي و تخريب‌هايي كه به وسيله قدرت‌هاي خارجي بر پيكر اسلام وارد آمد كمتر از صدمات جنگ‌هاي 200 ساله صليبي نبود، اما مسلمانان با فائق آمدن بر همه مشكلات آن چنان تمدن درخشان و با شكوهي را پايه‌گذاري كردند كه باعث شد خورشيد اسلام در كشورهايي طلوع كند كه ورود اسلام بدانجا 14 قرن به تاخير افتاده بود. تمدن و فرهنگ اسلامي توانست در دنياي مسيحي نفوذ كند و تاثيرات مختلفي را بر جاي بگذارد.

اروپا از مسلمانان انواع غذاها، شربت‌ها، دارو، اسلحه، نشان‌هاي خانوادگي، سليقه و ذوق هنري، ابزار و رسوم صنعت و تجارت، قوانين و رسوم دريانوردي، علوم رياضي، نجوم، پزشكي، شيمي و... را فرا گرفت و همين مسئله باعث رشد علم و دانش در مغرب زمين شد.

اين نفوذ فرهنگي و علمي اسلام در اروپا در پي تماس‌هايي كه بين جهان اسلام و دنياي مسيحيت به وقوع پيوست آغاز شد و به تدريج بر وسعت آن افزوده شد. روحيه گذشت وتساهل و رافت مسلمانان آنچنان تاثيري در مردم اروپا و غرب گذاشته بود كه بسياري نويسندگان و مترجمان غربي شروع به ترجمه آثار مسلمانان به زبان‌هاي ديگر كردند و از سوي ديگر، دانشمندان اسلامي هم بيكار ننشستند و به ترجمه آثارشان به زبان‌هاي فرانسوي، لاتين و... پرداختند كه نتيجه آن انتقال علوم اسلامي به اقصي نقاط جهان بود.

امروز نيز بسياري از غربي‌ها مي‌دانند كه اگر نسبت به اسلام نگرش واقعي و عقلاني نداشته باشند، خود متضرر مي‌شوند. البته به همان ميزان كه گرايش به اسلام در ساليان اخير افزايش يافته، اسلام ستيزي و اشكال مختلف خشونت گستري عليه اسلام و مسلمانان نيز در دستور كار تراست‌هاي رسانه‌اي، لابي‌هاي پر نفوذ صهيونيستي و محافل ضد انساني غرب قرار گرفته است. (اعمال محدوديت عليه زنان محجبه در كشورهاي اروپايي، سياست فشار و تبعيض عليه مسلمانان، نمايش تصويري متحجر و خشن از مسلمانان، توهين در رسانه‌ها، القاي هراس از مسلمانان، اهانت به مقدسات ديني و...)

بشر امروز به درستي پي برده كه "صلح جهاني" با عدالت، تمسك به راه انبياء(ع) و معنويت محقق مي‌شود كه همانا بهترين و جامع‌ترين طرح بندي و نقشه ريزي براي آن توسط دين اسلام صورت پذيرفته است. هدف و غايت اسلام، ساختن يك فرهنگ جهاني و انساني بر پايه پيوند انسان با آفريدگارش و مبتني بر شكيبايي و صلح است و امروزه انسان غربي كه خسته از انحطاط، خشونت، بي‌هويتي، هرج و مرج اخلاقي، نااميدي، سكس و تاريكي است، به دنبال يك حقيقت الهي هويت بخش، اخلاق مدار، فضيلت آفرين و معنويت گستر است كه در تفكر اسلام و قرآن به كمال يافت مي‌شود. در حالي كه مكاتب شرق و غرب تجربه شكست و استيصال را در مقابل خود ديده‌اند، اشتياق وصف ناپذير بشر امروز به مكتبي كه او را به كرانه روشن سعادت و خوشبختي رهنمون مي‌سازد، قابل ملاحظه است. اسلام فلسفه حيات فرخنده را براي بهتر زيستن به اجتماع و بشريت تقديم مي‌كند و همين رمز تعالي اسلام و گرايش به آن است.

تهران امروز: جا را براي مردم بازتر كنيد

«جا را براي مردم بازتر كنيد» عنوان سرمقاله روزنامه تهران امروز به قلم سيدجواد سيدپور است كه در آن مي‌خوانيد؛ اگر بهترين قوانين دنيا بد اجرا شوند فرجامي جز شكست ندارند. سياست‌هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي يكي از مترقي‌ترين قوانيني است كه پنج سال پيش از سوي رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌هاي كشوري ابلاغ شد تا زمينه‌ساز تحولاتي عظيم در اقتصاد كشور باشد.

اكنون اما بعد از پنج سال از ابلاغ اين قانون، گزارشات ديوان محاسبات حكايت از آن دارد كه «64 درصد اهداف اصل 44 محقق نشده» و «تنها 14 درصد از حجم خصوصي‌سازي‌ها به بخش خصوصي واگذار شده و 22 درصد مابقي سهم شبه دولتي‌ها» شده است.

اگر قرار باشد اين نسبت براي پنج سال ديگر هم تكرار شود و پنج سال آينده عملكرد خصوصي‌سازي مانند پنج سال گذشته باشد قطعا نه‌تنها به اهداف اصلي مورد نظر مقام معظم رهبري راهي نخواهد برد بلكه اساسا در تضاد با منويات و اهدافي است كه معظم‌له مطرح فرموده‌اند.

مقام معظم رهبري درباره اين سياست‌ها مي‌فرمايند: «خلاصه اين سياست‌ها عبارت است از آزاد شدن دولت از فعاليت‌هاي اقتصادي غيرضرور، باز شدن راه براي حضور حقيقي سرمايه‌گذار در عرصه اقتصاد كشور، تكيه بر تعاون – شركت‌هاي تعاوني – و چتر گسترده شركت‌هاي تعاوني بر روي اقشار ضعيف مردم،‌ پرداختن دولت به آداب و قواعد نقش حاكميتي، سياستگذاري‌هاي اجرايي و ايفاي نقش حاكميتي و صرف چگونگي مصرف درآمدهاي ناشي از اين واگذاري در بخش‌هايي كه ذكر شده و بعد الزامات دولت در امر واگذاري.

اين خلاصه سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 است.» (بيانات رهبري در تاريخ 30 /11/ 1385) گزارش ديوان محاسبات البته نشان مي‌دهد كه اين قانون درست اجرا نشده و بين آنچه هدف قانونگذار بوده و آنچه تحقق يافته فاصله و شكافي بزرگ وجود دارد.

كيهان: تيرهاي مشقي!

«تيرهاي مشقي!» عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم حميد اميدي است كه در آن مي‌خوانيد؛ مدتي است ادبيات جنگ طلبانه رسانه هاي غربي عليه ايران كاهش يافته و در محافل سياسي و رسانه اي غرب بيشتر بر واژه تحريم تأكيد مي شود. خصوصاً بعد از تصويب قطعنامه 1929 در خرداد ماه گذشته اين وضعيت روند افزايشي به خود گرفته است. آمريكا و متحدان اروپايي اين كشور از جمله انگليس و فرانسه طي چند سال اخير تلاش بسياري كردند تا با نفوذ در سازمان ملل و شوراي امنيت و اعمال فشار بر روي كشورهاي طرف قراردادهاي اقتصادي و تجاري با ايران، حلقه هاي تحريم را تنگ تر كرده تا از اين رهگذر به تهديدات سياسي و فشار رواني عليه جمهوري اسلامي دست يابند. نتيجه همه اين تلاشها در آخرين برآورد رسمي كميته تحريم ايران در سازمان ملل كه مسئول سنجش ميزان پايبندي كشورها به موارد تحريمي است، آورده شده. طبق اين گزارش در بين كشورهاي جهان تنها 36 درصد به حلقه تحريم عليه ايران پيوسته اند.

دشمنان انقلاب و ايادي داخلي آنان براي شكست حكومت ديني و نظام اسلامي بعد از آنكه يقين كردند از جبهه حمله نظامي طرفي نخواهند بست، به بهانه پرونده هسته اي ايران، چشم به «پروژه تحريم» بستند. آخرين حلقه هاي اين سياست، تصويب قطعنامه چهارم تحريم، تصويب تحريمهاي جديد در اتحاديه اروپا و كنگره آمريكا بود. دشمن تلاش كرد تا با همه قوايش پاي در اين جبهه بگذارد و در زعم خود با تدارك حمله اي فراگير تير خلاص را شليك كند، غافل از آنكه خشاب اين اسلحه ، چند تير مشقي بيشتر ندارد!

اين سياست شكست خورده در دوران بوش - رئيس جمهور سابق آمريكا- نيز مورد آزمايش قرار گرفته بود، اما نتيجه اي در برنداشت. در طول 30 سال انقلاب، دشمن بارها و بارها تلاش كرد تا با تنگ تر كردن حلقه هاي تحريم اقتصادي و نظامي، نظام اسلامي ما را به چالش بكشد، اما هر بار جواب عكس داد و تلاش مضاعف متخصصان و دانشمندان جوان ايراني، اقتصاد و صنعت ما را شكوفاتر ساخت.

ايران بدون اعتنا به تحريم ها و سياست هاي انقباضي كه از سوي دشمنان طراحي و اعمال مي شود، پرصلابت و با قدرت در مسير توسعه و پيشرفت قدم برمي دارد. رهبر معظم انقلاب نيز در جمع نخبگان كشور نويد دادند كه ايران قبل از سال 1404 به رتبه اول علمي منطقه دست خواهد يافت.

تلاش براي برداشتن فاصله بين پيشرفت هاي علمي كشور با كشورهاي توسعه يافته، موضوعي است كه رهبري انقلاب همواره به آن تأكيد داشته اند. جوانان ايران اسلامي نيز ثابت كرده اند كه با اراده ، تلاش و خودباوري مي توان انحصارهاي علمي و فناوري را در هم شكست و در اين مسير به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته اند.

در دنياي امروز، دانش و فناوري، اصلي ترين زيرساخت قدرت به حساب مي آيند. براساس تأكيدات رهبر معظم انقلاب، توليد علم و فناوريهاي راهبردي مانند هوا فضا، سلولهاي بنيادي، انرژي هاي جديد، طب ايراني و فناوري نانو در دستور مراكز علمي، صنعتي و پژوهشي قرار گرفته و خيز لازم براي كسب مقام اول علمي منطقه در 1404 برداشته شده است. در اين ميان حتي تحريم هاي علمي ايران نيز تأثيري در پيشرفت هاي چشمگير دانشمندان ما نداشته است.

امروز در جهاني به سر مي بريم كه انحصار علم و قدرت و فناوري فقط در اختيار چند كشور خاص نيست. كشورهايي كه ما را تحريم كرده اند در واقع خودشان را از فرصت و ظرفيت هاي بزرگ ارتباط با ايران محروم كرده اند. هم اكنون كشورمان در زمينه توليد علم و فناوري نانو در منطقه رتبه اول و در دنيا جايگاه پانزدهم را دارد. رتبه و جايگاه علمي ايران نيز بطور روزافزون در حال ترقي است.

اما در كنار اين دستاوردها، دستيابي به فناوري هسته اي يكي از برجسته ترين پيشرفتهاي علمي ايران در سالهاي اخير بوده و ايران را به قدرتمندترين كشور منطقه تبديل كرده است. دانشمندان جوان ايراني در روزهايي به اين اقتدار دست يافتند كه در شرايط تحريم هاي اقتصادي، سياسي و علمي به سر مي برديم. جمهوري اسلامي نشان داد كه هيچ مانعي نمي تواند ايران اسلامي را از ادامه مسير باز دارد. وسعت كاربرد اين دانش در صنعت، كشاورزي، پزشكي، محيط زيست و توليد انرژي به گونه اي است كه دستيابي به اهداف بلند اقتصادي و پيشرفت كشور بدون آن امكان پذير نيست.

البته نبايد از ياد برد كه ديگر كشورها نيز هدفهاي بلندپروازانه اي براي خودشان دارند.
اين كشورها حتي با مشكلات كمتري نسبت به كشورمان مواجه بوده اند. جنگ بر آنها تحميل نشده، منابعشان محصور و توقيف نشده و كسي دنبال تحريم هاي پياپي آنان نبوده است. اما يك عنصر بين جوانان و دانشمندان ما وجود دارد كه كشور ما را در شرايط آرماني تر و استثنايي قرار مي دهد و آن «انگيزه الهي» است.

به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ برخي از كشورها پيشرفت علمي را براي توسعه ستمگري، ايجاد شكاف طبقاتي و بي توجهي به حقوق اساسي ملت ها مي خواهند اما «ما علم را براي دستيابي به اقتدار حقيقي و برافراشتن پرچم عدالت و انسانيت در جهان دنبال مي كنيم تا بتوانيم ضمن حمايت از مظلوم، در مقابل ظلم و جور ستمگران و سلطه جويان ايستادگي كنيم.»

روز گذشته وزير نفت در يك كنفرانس مطبوعاتي از اظهار تمايل پنهاني برخي از شركت هاي اروپايي براي سرمايه گذاري و مشاركت در صنعت نفت و گاز كشور خبر داد.

روند بازگشت و يا ادامه همكاري شركت هاي تجاري با ايران، عليرغم فشار آمريكا صورت گرفته و به اصطلاح با بهره گيري از همه روش هاي ممكن در صدد دور زدن تحريم هاي غرب عليه ايران، برآمده اند. چندي پيش نيز 3 شركت بزرگ نفتي اروپايي شامل توتال، استات اويل و اني اعلام كردند كه به قراردادهاي جاري خود در حوزه انرژي با ايران پايبند خواهند بود.

هفته پيش هم روزنامه گاردين چاپ لندن گزارش كرد كه شركت نفتي رويال داچ شل (انگليسي- هلندي) در تابستان سال جاري ميلادي با وجود حلقه تحريم، خريد نفت از ايران را افزايش داده است. اين روزنامه به اسنادي كه در اختيار دارد، اشاره كرده و مي نويسد؛ طي دو ماه قبل از تصويب دور چهارم تحريم ها از سوي سازمان ملل، كمپاني شل حداقل 778 ميليون دلار صرف خريد نفت خام از ايران كرد ولي طي دو ماه پس از اعمال تحريم ها اين رقم به يك ميليارد و 380 ميليون دلار رسيد.

موسسه آمريكايي «فارين پاليسي اين فوكس» طي گزارشي اعتراف مي كند: «تحريم هاي جديد در حدي نيستند كه ايران را دچار مشكل كنند. ظاهرا اين تحريم ها كارايي ندارند. اين در حالي است كه ايالات متحده آمريكا تصور مي كند كه سردمدار اين نوع تحريم ها عليه ايران است ولي در واقع باعث شده تا خشم ايرانيان نسبت به آمريكا از يك سو و از سوي ديگر مقاومت آنان در برابر تهديدات بيروني افزايش يابد. در حالي دولت اوباما مدعي اجراي تحريم هاي هوشمندانه عليه ايران مي باشد كه در واقع اين نوع فشارها عليه اين كشور به يقين بي تاثير است.»

آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن به زعم خود طناب تحريم را دور گلوي ايران فشار مي دهند، اما اگر قدري هوشمندانه به ماجراي تحريم نگاه كنند، مي بينند كه ايران به مدد تجربه 30 ساله و همت و غيرت مردم مسلمان و انقلابي خود، نه تنها از كمند اين طناب جسته، بلكه صحنه را به نفع خود نيز تغيير داده است.

مردم سالاري:لزوم توجه بيشتر به خصومت کرملين

«لزوم توجه بيشتر به خصومت کرملين»عنوان سرمقاله‌ي روزنامه‌ي مردم سالاري به قلم علي ودايع است كه در آن مي‌خوانيد؛روسيه در طول يکسال گذشته در رابطه با ايران اقداماتي انجام داده است که کاخ سفيد را دلشاد کرد; اما کمتر از يک ماه پيش زماني که مدودف همانند تزارها قلم در جوهر زد و فروش اس 300 را به ايران ممنوع کرد واشنگتن انگشت حيرت به دهان گرفت از دست و دلبازي روسيه.

امروز، مسکو در دنياي ديپلماسي حرکتي مارپيچ و با سرعت سرسامآور را به سمت واشنگتن آغاز کرده است و هر لحظه بر ميزان سرعت خود مي افزايد تا برخي که دل به حمايت روسيه خوش کرده بودند دچار ياس شوند.

کرملين دست در دست آمريکا و اروپا روابط استراتژيکي را پايه گذاري کرده است و ايران اسلا مي را در اين برهه زماني مهم تنها گذاشته است.

روسيه حتي ورود برخي مقامات تهران را به خاک خود ممنوع کرده است و در رسانه هاي بيگانه شايعاتي درز کرده مبني بر احتمال دخالت برخي تکنيسين هاي روس براي انتقال ويروس استاکس به نيروگاه اتمي بوشهر.

روس ها همواره سعي کردند به عنوان يک رفيق منفعت طلب در مقابل ايران پشت ژست هاي مدافعانه خود برخورد کنند. بنابراين گروهي دست دوستي دراز مي کنند و گروهي با دست پس مي زنند، تا تهران دچار ترديد شود غافل از آن که هر دو دست از يک پيکر است.

واقعيت تلخ تاريخي اين است که گويا روسيه به ايران همانند دوره تزارها مي نگرد و هر وقت اقتضا کند ايران را وجه المصالحه قرار مي دهد; يک کارشناس روس درباره ايران با صراحت مي گويد: «شراکت راهبردي با ايران براي ما هرگز وجود نداشته ونخواهد داشت و اصولا چنين شراکتي را ما با هيچ کشوري به جز کشورهاي عضو جامعه مشترک المنافع نداريم.»

کرملين به ازاي تحريم ايران يا به نوعي تنها گذاشتن تهران سودگزافي کسب کرده است.

باز پس گيري حياط خلوتي که حيثيت خود را در آن جست وجو مي کند.
مصالحه بر سر پيمان استارت با آمريکا و وام بانک جهاني ظاهر ماجرا است. اين درست است که روسيه درازاي فسخ قرارداد اس 300 حداقل 800 ميليون دلا ر بايد به ايران باز پس دهد اما در پس پرده، قرار داد 300 ميليارد دلا ري با رژيم صهيونيستي امضا کرد. در برخي محافل ديپلماتيک غربي گفته مي شود تلآويو در خيانت اين کشور به ايران اسلا مي نقش مهمي ايفا کرده است.

موضوع تحريم ها و فسخ قرارداد نظامي تهران- مسکو تنها پروژه اي نيست که دو کشور را بر سر يک ميز مستقيم يا غير مستقيم کشانده است.

درياي خزر مساله اي است که اين دو شريک ديروز را بر سر ميز مي کشاند.
بزرگترين درياچه جهان موضوعي نيست که نامش را کسي بشنود و از کنار آن به آساني عبور کند. منابع عظيم نفتي و حتي استفاده از توريسم اين دريا باعث مي شود براي متر، متر، اين دريا چانه زني کشورهاي حاشيه اي آن بالا مي گيرد. فردا هر کشوري فضاي بيشتري در اين دريا داشته باشد مي تواند نقش قدرت منطقه اي يا حتي فرا منطقه اي ايفا کند.

هر چند ايران اسلا مي بر مبناي قراردادهاي 1921 و 1940 داراي حق مساوي با روسيه در درياي خزر است; اما با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تغييرات نقشه اي، هنوز هيچ رژيم حقوقي ثابتي مستقر نشده است و فقط گفته مي شود سهم ايران به 20 درصد تقليل يافت متاسفانه اين روزها زمزمه هايي مبني بر کاهش اين ميزان سهم شنيده مي شود.

ايران اعلا م کرده است در اجلا س سران کشورهاي حاشيه خزر درباکو که آذرماه برگزار مي شود، دکتر محمود احمدي نژاد نيز حضور خواهد داشت; دستگاه ديپلماسي ايران مي گويد حدود 70 درصد رژيم درياي خزر مورد توافق 5 کشورقرار گرفته است; اما از سهم ايران سخن جديدي به ميان نيامده است.

روسيه طبعا در پي تامين منافع خود دردرياي خزر است. اين کشور يک روز بر مشاع بودن درياي خزر تاکيد مي کرد اما ناگهان بر اثر تغييرات سياسي در منطقه تغيير موضع داد وخواهان تقسيم شد و امروز نيز با تمام اهرم هاي موجود به دنبال منافع خاص است. پس زمينه خيانت روس ها در طول تاريخ به ايران و تيرگي روابط اين کشور با تهران و هم پيماني بلند مدت با کشورهاي مشترک المنافع نيز برگزاري جلسات پشت پرده و بدون حضور ايران با کشورهاي حاشيه درياي خزر موجب مي شود تا اين دريا را در سايه تاريک توطئه روس ها عليه حق ايران قرار دهد.

جمهوري اسلامي:بازي جديد استعماري

«بازي جديد استعماري»عنوان سرمقاله‌ي روزنامه‌ي جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد؛روز جمعه گذشته، مشاجره غيرعاقلانه‌اي ميان يك روحاني شيعه و يك روحاني اهل سنت از طريق يك كانال تلويزيوني صورت گرفت كه براي هر مسلمان عاقل و اهل درك و فهم بسيار تأسف بار بود. تأسف بالاتر اينكه اين اقدام ديوانه وار تحت عنوان "مباهله" انجام شد و حتي شكل و قالب آن نيز با اجراي صيغه مباهله و به نوعي با صورت مباهله شرعي، و لابد به تقليد از مباهله مربوط به پيامبر اكرم و نصاراي نجران همراه بود!

دقت در موضوع باصطلاح مباهله و مكان انجام آن و اهتمام بعضي دستگاه‌هاي تبليغاتي و رسانه‌اي جهان عرب به پخش مستقيم آن، پرده از ماهيت واقعي اين رويداد استعماري برميدارد و عمق فاجعه‌اي كه در قلب جهان اسلام درحال رخ دادن است را نشان مي‌دهد.

- يكطرف ماجرا يك باصطلاح روحاني شيعه كويتي است كه در لندن زندگي مي‌كند و از دفتر خود در مركز انگليس، ضمن خواندن خطبه‌اي مفصل، صيغه باصطلاح مباهله را جاري مي‌كند و طرف ديگر، كه يك روحاني سني است، در استوديوي يك كانال تلويزيوني در قاهره همان صيغه را براساس اعتقاد خود به زبان ميآورد. لندن كجاست؟ مركز قديمي‌ترين كشور استعماري كه در چند قرن اخير مارهاي فراوان و البته خوش خط و خالي براي ضربه زدن به اسلام در آستين خود پرورانده است. همه‌ي بدعت گذاران و تفرقه افكنان و فرقه سازان و اهانت كنندگان به مقدسات اسلامي از سران بهائيت و وهابيت گرفته تا سلمان رشدي مرتد به نوعي با دولت استعماري انگليس مرتبط بوده‌اند و از انبان پرمكر و فريب آن تغذيه شده‌اند. حضور اين باصطلاح روحاني شيعه در لندن و اجراي صيغه مبالغه در دامان دولت استعماري انگليس، براي همه‌ي آشنايان با تاريخ استعمار، بسيار پرمعناست.

- قاهره نيز امروز مركز كشوري است كه دولت آن حدود 40 سال است كه آلت فعل آمريكا و صهيونيسم بين الملل است. با مرگ مشكوك جمال عبدالناصر، انورالسادات، كه مهره آمريكا و رژيم صهيونيستي بود، جاي او را گرفت و بعد از يك نمايش به ظاهر ضد اسرائيلي، كه براي فريب افكار عمومي بود، به آمريكا رفت و قرارداد ننگين كمپ ديويد را در حضور جيمي كارتر رئيس‌جمهور وقت آمريكا با مناخيم بگين امضا كرد، قراردادي كه به قول محمد حسنين هيكل، نويسنده و سياستمدار پرآوازه مصري، كمر اعراب را شكست و آرمان فلسطين را به محاق برد، همان قراردادي كه امام خميني در مخالفت با آن، فرمان قطع رابطه با دولت مصر را خطاب به وزارتخارجه جمهوري اسلامي ايران در ارديبهشت 1358 صادر فرمودند.

بعد از آنكه سادات به جرم همين خيانت، به دست تواناي ستوان خالد اسلامبولي، افسر رشيد مصري، اعدام انقلابي شد، مهره ديگر آمريكا و صهيونيسم يعني حسني مبارك، حكومت مصر را دردست گرفت و اكنون نزديك 30 سال است كه با صورت سازي‌هاي فريبكارانه در ?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.